TAKSI, PROSIM.

635709269711107418_slovenski_taxi

 

Moje dosedanje izkušnje, z ljubljanskimi taksisti, so večinoma pozitivne. Nekatere celo zabavne. Na trenutke sem dobil občutek, da so nekateri od njih rojeni komiki, drugi izjemno pronicljivi opazovalci in neke vrste amaterski psihologi. Verjamem, da so – vsaj tisti, ki so v tem poslu že dlje časa, doživeli marsikaj. Od seksa in nenavadnih zvokov na zadnjih sedežih svojega avtomobila, do snifanja kokaina in groženj s pištolo, nožem ali čim podobnim. In ja – tisti raziskavi – iz leta 2011, ki pravi, da so ljubljanski taksisti najslabši v Evropi, preprosto ne verjamem. Je pa res in to je treba poudarit… če že potrebujete taksi, bodisi zato, ker ste pregloboko pogledali v kozarec, bodisi zato, ker se vam je pokvaril avto, za božjo voljo, prosim izogibajte se taksistov, ki so locirani na glavni železniški postaji. Svoje čase so fantje na veliko igrali šah v baru pod uro. Zdaj je tam nek fensi, šmensi lokal, v kakršne res nerad zahajam. Kakorkoli… tisti, ki stojijo v vrsti pred glavno železniško postajo, vas bodo olupili do spodnjih gat. Oni imajo svoja pravila in svoje tarife.Do želene destinacije, vas ne bodo peljali po najkrajši, pač pa po najdaljši poti. Komunicirat z njimi v slovenščini, je marsikdaj precej težaven proces. Verjamem, da so zasebno čisto fajn fantje, a, ko vidim ekipo tujih turistov, ki se tlačijo v tisti avto … eee, zdej ste ga najebali.

Da na področju taksi prevozov v Ljubljani vladata kaos in anarhija, ni pravzaprav nič novega. Taksistov v Ljubljani naj bi bilo med tisoč in tisoč dvesto. Večja kot je gospodarska kriza, več ljudi vidi izhod v sili v tem. Tisoč dvesto taksistov torej. Občutno preveč za mesto, ki ima z okolico vred dobrih 300 tisoč prebivalcev. Borba je neusmiljena. Fantje v avtu, za volanom preživijo v povprečju 12 ur dnevno. Če ima nekdo s.p., je treba plačat prispevke, dispečerja, rumene cone. Kaj pa je to, se sprašujete? Taksisti so, poleg voznikov LPP (ljubljanski potniški promet) edini, ki lahko med vožnjo uporabljajo t.i. rumene cone. Skrajni desni pas vozišča. Za bolj tekoč promet. Iz tega naslova, se v blagajno mestne občine nakaplja konkretna količina evričev. Po nekaterih ocenah, 200 tisoč evrov letno. Zdaj vam je tudi bolj jasno, zakaj je občini pravzaprav v interesu, da je taksistov čimveč. In to kljub temu, da je sistem v veliko primerih nepregleden in netrasparenten.

Kako postati taksist? Preprosto : Predpogoj za licenco, je potrdilo o nekaznovanosti, vozniški izpit B kategorije, poznavanje mesta, prav tako mora taksist obvladati slovenščino in pasivno obvladat vsaj še en tuji jezik. V teoriji je vse slišat lepo in prav. V praksi, so stvari malce drugačne. Marsikdo med njimi nima licence. Ne bi me čudilo, če bi nekega dne med debato, slučajno izvedel, da me naokrog prenaša taksist, ki niti vozniškega izpita nima.

Vseeno pa si upam trdit : Če kdo pozna utrip mesta, za katerega župan rad reče, da je najlepše mesto na svetu, so to taksisti. Če boste naleteli na nekoga, ki je vsaj malo komunikativen, znate izvedet, kje so najboljši žuri, kje je najcenejše pivo, kje so najboljši nočni klubi. Če se bosta poštekala, vam bo taksimeter ustavil, že kak kilometer pred ciljem, na koncu pa bo pozabil vklopit razum in izstavit račun. Sam osebno, sem se recimo že peljal s taksistom, ki mu je uspelo nemogoče. Zgubila sva se sredi Ljubljane. On taksist, jaz nesojen turistični vodič in midva se zgubiva v mestu, ki je trikrat manjše od Zagreba in skoraj sedemkrat manjše od Beograda, recimo.

Ajoj, mal sem se zajebo, mi reče tip. Ahaaa. Dej, izklop taksimeter, stari. Grem jaz peš.

Načeloma pa… punce, ki delajo kot dispečerke v taksi centralah : Saj veste, pokličete Laguno, ali Metro, ali Intereks in naročite prevoz, imajo običajno lep, privlačen, melodičen glas. Pa prijazne so. Fajn je, če ima ženska melodičen glas. Potem si poskušaš predstavljat, kako ta glas zveni, ko … ko ji prihaja, recimo. 😉

 

 

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s